بازاریابی

آموزش بازاریابی

بازاریابی

آموزش بازاریابی

نحوه اجرای یک گروه فوکوس
1. موضوع بحث خود را انتخاب کنید.
رفتن به یک گروه تمرکز ، بحث شما باید به یک یا چند موضوع محدود شود. به خاطر داشته باشید که شما قادر نخواهید بود به طور کامل به هر حوزه ای که می خواهید در مورد بحث و گفتگو بپردازید ، بپردازید.

به همین دلیل ، برای شرکتها غیر معمولی نیست که چندین دور گروه های متمرکز را با موضوعات مختلف انجام دهند. به عنوان مثال ، اگر محصول جدیدی را راه اندازی می کنید ، می توانید یک گروه متمرکز را در حدود بازاریابی محصول و موقعیت یابی برند قرار دهید و دیگری در مورد قابلیت استفاده و کارایی محصول خود.

2. سؤالات یا پیامهای بحث خود را انتخاب کنید.
پس از تعیین منطقه تمرکز برای گروه تمرکز خود ، لیستی از سؤالات و پیام های بحث را ایجاد کنید که به شما در جمع آوری داده های مورد نیاز کمک می کند.

بیایید از بالا به مثال راه اندازی محصول برگردیم. اگر گروه های تمرکز بازاریابی محصول را اجرا می کنید ، می توانید از این قبیل سؤالاتی بپرسید:

نظر شما در مورد طراحی بسته بندی چیست؟
چقدر می توانید برای محصولی مانند این هزینه کنید؟
هنگامی که محصولی مانند این را می بینید ، چه شرکت های دیگری را فکر می کنید؟
در همین حال ، برای گروه کانون در مورد خود محصول ، ممکن است بخواهید با سؤالهای مربوط به بحث و گفتگو وارد شوید تا در مورد محصولات این محصول بپرسید:

عملکرد
راحتی در استفاده
درک مطلوبیت
همچنین ، به یاد داشته باشید که از سؤالات باز بپرسید - "آیا محصول را دوست دارید؟" در مقابل "نظر شما درباره محصول چیست؟" ممکن است از نظر ماهیتی مشابه به نظر برسد ، اما به احتمال زیاد نتایج چشمگیری متفاوت خواهد داشت.

3. پرسشنامه گروه تمرکز خود را آماده کنید.
پس از انتخاب سؤالات و سؤالات بحث ، آنها را در یک پرسشنامه گروه تمرکز سازماندهی کنید. برای یادداشت های کلی ، لیستی از پاسخ های متداول و یک یا دو پاسخ قابل توجه که واقعاً متمایز است ، فضای کافی را در پرسشنامه بذارید.

4- یک دفترچه یادداشت تعیین کنید.
بحث گروه کانونی شما باید حداقل توسط یک نفر تسهیل شود ، در حالی که شخص دیگری که در تیم شماست باید یک یادداشت تعیین شده باشد.

چرا؟ کار تسهیلگر تسهیل - هدایت بحث و پرورش ایده های جدید از شرکت کنندگان است. اگر تسهیلگر نیز برای یادداشت کردن ایده ها و عکس العمل های بزرگ ، جسورانه شرکت کنندگان باید این بحث را به راحتی متوقف کند.

برای جلوگیری از این احتمال از اختلال ، قبل از ورود به گروه کانون ، یک دفترچه یادداشت را تعیین کنید که بتواند صرفاً روی نادیده گرفتن اجماع عمومی از این گروه ، پاسخ های فردی منحصر به فرد و قابل توجه ، و اقدامات اصلی برای کسب و کار تمرکز کند.

5- شرکت کنندگان را استخدام و برنامه ریزی کنید.
یکی از چالش برانگیزترین بخش های اجرای یک گروه متمرکز ، جذب افراد به سمت واقعی است. پس از انتخاب یک زمان و مکانی ، می خواهید شروع به پخش کلمه گروه کنید تا شرکت کنندگان شرکت کنید.

منبع: https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-run-a-focus-group

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی