بازاریابی

آموزش بازاریابی

بازاریابی

آموزش بازاریابی

مشاوران درگیر در بازاریابی چند سطح معمولا فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کنندگان از طریق روابط و کلمه از دهان. تقریبا 9 نفر از هر 10 مشاور، به صورت پاره وقت کار می کنند و به عنوان توزیع کننده یک محصول مشخص از خانه کار می کنند. بسیاری از شرکت های چند سطح نیز راهبرد "حزب طرح" را به کار می گیرند، در این صورت مشاوران (و احتمالا مشاوره نیز) از دوستان و سایر مشتریان علاقه مند در منطقه دعوت به یک مهمانی در خانه مشاور (یا سایر مکان های موجود) را دعوت می کنند. بسیاری از محصولات نشان داده شده است، هر کس یک زمان خوب است، و در پایان حزب مشاور امیدوارم چندین فروش انجام داده و احتمالا حتی یک مشاور تازه را استخدام کرده است (که به نوبه خود تبدیل به خط پایین فروشنده می شود).

گرچه MLM اغلب با فروشندگان فروش مستقیم و / یا شرکت های برنامه ریزی حزبی مرتبط است، برخی از شرکت های بزرگ مالی / بیمه همچنین از این استراتژی استفاده می کنند، از جمله Primerica و World Financial Group (WFG). گرچه مشاوران طرح حزب مطمئنا تجربه بازاریابی عظیم ارثی را به دست خواهند آورد، بازاریابی کالج تحصیل کرده، در این شرکت های بزرگ مالی یا در سطح شرکتی شرکت MLM، موقعیت خود را پیدا خواهد کرد.

مشاوران / توزیع کنندگان عمدتا زنان هستند، گرچه این نسبت در سال های اخیر تغییر یافته است. در سال 2007، درصد فروش مستقیم مردان در 13.6 درصد بود و تا سال 2011 به حدود 22 درصد افزایش یافت.

به دلیل جنبه ی ارتباطی آن، محصولات معمولا درگیر و جنس مشاوران خود هستند، زنان اهداف غالب برای استراتژی های MLM هستند. با این حال، نسبت جنسیت به طور قابل توجهی در مورد شرکت های مالی و / یا بیمه تغییر می کند. هنگامی که وقت آن رسیده است که یک پروژۀ مالی را توسعه دهیم یا یک سیاست بیمه عمر زندگی را در نظر بگیریم، معمولا تصمیم مشترک توسط شوهر و زن و یا سرپرست خانوار صرف نظر از جنسیت انجام می شود.

با توجه به پیشینه اقتصادی، مشتریان MLM براساس محصولات یا خدمات ارائه می شوند، اما به طور کلی نسبت به یک مخاطب طبقه متوسط ​​می روند. اکثر مردم می توانند Tupperware یا Mary Kay را خریداری کنند، و ممکن است بخواهند در یک مهمانی شرکت کنند تا بدون توجه به محصولاتشان را بررسی کنند.

با این حال، یک تظاهرات سرآشپز Pampered Chef یا Party Of Scrapbooking خلاق خاطره (که اغلب نیاز به هزینه اولیه برای مواد اولیه) را به جمعیت شناسی با پول یکبار مصرف بیشتر تجدید نظر، اما نه یک مخاطب با سلیقه لوکس.

اگر چه بخش عمده ای از فروش توسط افراد انجام می شود - چه به افراد و چه گروه های خاص - MLM در ارائه یک نام تجاری بسیار متمرکز است. تقریبا هر ارائه MLM با صحبت کردن در مورد خود شرکت شروع می شود، قبل از رفتن به محصولات فردی. (همچنین نگاه کنید به بازاریابی محصول )

در سطح شرکتی، متخصصان MLM یک ماموریت و تصویر را به راحتی ارتباط داده و منابع را ایجاد می کنند که این ارتباط را تسهیل می کند. کلید شناختن چگونگی انتقال این پیام به مشتریان، شناخت و درک آنها است. بنابراین، MLM موثر با داده ها آغاز می شود و این اطلاعات را در طول یک مبارزۀ انتخاباتی ایجاد می کند. با فروش و اطلاعات مشتری تولید شده در هر ارائه، شرکت ها می توانند بهتر از آنچه که محصولات را بدست آورده و یا توسعه می دهند، چگونگی به تصویر کشیدن آنها را به مخاطبان خود و چگونگی خلق پیام خود را به بخش های مختلف بازار تشخیص دهد.

ایجاد و به طور منظم به روز رسانی - نام تجاری شرکت برای موفقیت این مبارزات حیاتی است. بازاریابان چند سطح کالاها و خدمات اولیه شرکت را شناسایی می کنند و سپس بازار هدف را که نیازمندی های آنها را در بر می گیرد، تحقیق می کند. بازاریابان و خلاقان به طور یکسان اطمینان می دهند که "شخصیت" این نام تجاری با شخصیت کلی مشتری هدف واکنش نشان می دهد؛ به همین ترتیب، پیام به صورت منظم تنظیم خواهد شد تا منافع در حال تغییر و رشد مشتری را منعکس کند.

شهرت برند بر کیفیت محصول به عنوان ارتباط با مصرف کننده متکی است. هیچ استراتژی بازاریابی نمی تواند بر محصولات و خدمات فقیر غلبه کند. بنابراین، مشاوران / توزیع کنندگان باید به طور موثری آموزش ببینند، نه تنها در مورد این شرکت و محصولاتش هیجان زده هستند، بلکه از آنها آگاه هستند و می توانند این محصولات را با اطمینان نشان دهند. بسیاری از این کارها از طریق خطوط مستقیم مشاوران انجام می شود (همانطور که از طریق خطوط ارتقاء یافته خود فیلتر شده اند)؛ با این حال، ایجاد کاتالوگ ها، بروشورها، قطعات مستقیم و پست های بازاریابی جذاب و آسان برای درک بهتر، مشاور را قادر می سازد تا یک تصویر حرفه ای را توسعه دهد.

مدیران پروژه اطمینان از ارائه نتایج در زمان برای مشاوران MLM، و معمولا به عنوان ارتباطات بین ستاد شرکت های بزرگ و بازارهای بین المللی.

آنها چه کار می کنند؟

  • اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات در زمان و ملاقات بودجه و نیازهای بازار است
  • همکاری با کارکنان بازار بین المللی برای اطمینان از اجرای اجمالی در بازارهای محلی و انطباق با قوانین محلی
  • مدیریت ارتباط با تمام سهامداران پروژه، از مشتریان خارجی به مشاوران داخلی، و هماهنگی اجرای در همه گروه های عملکردی مهم
  • نگه داشتن ذینفعان از پیشرفت و مسائل، به منظور مدیریت انتظارات

آموزش و تجربه

مدیران پروژه حداقل یک مدرک لیسانس در کسب و کار یا علوم کامپیوتر دارند؛ صدور گواهینامه در مدیریت پروژه و / یا SAP (برنامه های کاربردی و محصولات سیستم) نیز بسیار مطلوب است. ممکن است در یک یا چند زبان خارجی نیز ممکن است مورد نیاز باشد، بسته به بازار بین المللی که با آن کار می کنید. علاوه بر این، از لحاظ موقعیت های مدیریتی شرکت در سطح مدیریت، باید بین پنج تا هفت سال مدیریت پروژه بین المللی و / یا MLM مورد نیاز باشد.

مدیران اطلاعات بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده ها را بر اساس طرح های بازاریابی شرکت توسعه و مدیریت می کنند و نتایج پروژه را در فرآیند برنامه ریزی کسب و کار تلفیق می کنند.

آنها چه کار می کنند؟

  • پیاده سازی پروژه های تحلیلی مربوطه برای مشتریان داخلی داخلی، و همچنین برای مشتریان در بازارهای محلی و مناطق
  • کار با ذینفعان اصلی برای ارائه پیش بینی ها و توصیه هایی برای بهینه سازی نمونه کارها و فاز جدید محصول
  • شناسایی روش های مناسب برای تجزیه و تحلیل و برنامه های کاربردی کسب و کار قابل اجرا، هم به صورت محلی و هم در سطح جهانی
  • تسهیل جمع آوری، دستکاری و کنترل کیفیت قطعات مختلف داده برای استفاده در پروژه های بازاریابی جهانی بازاریابی

آموزش و تجربه

مدیران اطلاعات حداقل یک BS در بازاریابی، کسب و کار، اقتصاد، و یا برخی از زمینه های مرتبط نیاز دارند؛ مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته آمار است. مدیران اطلاعات همچنین نیاز به یک دوره آموزشی و تجربه چند ساله در انواع متدولوژی ها و تحلیل های آماری، و همچنین مهارت های نوشتن و ارائه قوی دارند.

مدیران هنری، نگاهی به شرکت MTM و محصولاتش، و حفظ نام تجاری در تمامی پلتفرم های بازاریابی را توسعه می دهند.

آنها چه کار می کنند؟

  • مفهوم سازی و توسعه نام تجاری و بسته بندی در حال اجرا برای همه محصولات و ابتکارات جدید
  • تمام پروژه هایی را که توسط بخش خلاق (و به طور مستقیم توسط مشاوران MTM مورد استفاده قرار می گیرد) از جمله کاتالوگ، طراحی و سایر وثیقه های تبلیغاتی مستقیم
  • مدیریت کارکنان هنری و طراحان آزاد
  • در کنار روند طراحی تبلیغاتی قرار بگیرید و از این ویژگی ها برای انطباق یا ارتقاء طراحی محصول موجود و تلاش های نام تجاری استفاده کنید

آموزش و تجربه

اکثر مدیران هنری حداقل یک مدرک لیسانس در طراحی گرافیک، بازاریابی یا یک زمینه مرتبط دارند. کلاس های بازاریابی، هنر و علوم کامپیوتری به مدیران هنری کمک خواهد کرد که چشم انداز بهتر آنچه را که مصرف کنندگان (و کارفرمایان) دنبال می کنند، به دست آورند. مدیران هنری، قبل از رفتن به مدیریت بخش، پنج تا هفت سال تجربه در طراحی گرافیک و مدیریت پروژه هنر، ترجیحا در صنعت خود را دارند.

در سطح شرکتی، بازاریابی چند سطحی، یک تصویر واضح از شرکت و محصولات آن را به مشاوران و به طور گسترده، به مشتریان و مشاوران بالقوه آینده، می دهد. هدف MLM نه تنها موجب تحریک مصرف کنندگان در مورد یک محصول می شود، بلکه جذب یک درصد از مردم به امکان فروش محصولات است. بنابراین، هنر تعلیم برای MLM یک هنر است که در برنامه های بازاریابی در سراسر کشور تقویت می شود.

برنامه های بازاریابی بر دوره های ارتباطی تأکید دارند؛ دانش آموزان بازاری نیز تمرین و توسعه ارتباطات و ارائه مهارت های خود را در کلاس های دیگر. دوره های ارتباطات به دانشجویان می آموزد که چگونه از طریق طیف وسیعی از کانال های رسانه ای به مخاطبان متصل شوند. شما همچنین بازخورد مربی ارزشمند دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بیشتر و پیام خود را تطبیق دهید.

یک برنامه بازاریابی همچنین به شما آموزش می دهد که چگونه اطلاعات مفیدی را بدست آورید و تفسیر کنید، از جمله نحوه دستیابی و تجزیه و تحلیل لیست های بازاریابی. با استفاده از ابزارهای تحلیلی و آماری مناسب، شما می توانید به هدف مبارزات انتخاباتی MLM و نیز هدفمندتر از فروشندگان داخلی و خارجی که می توانند به نیازهای شرکت شما (و نیازهای مشتریان خود) کمک کنند.

آدرس منبع: http://www.marketing-schools.org/types-of-marketing/multi-level-marketing.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی